Nuosavas būstas. Pardavinėti turimą ir pirkti naują?

nuosavas būstas - pirkti ar ne?

Žinau, kad nelabai kas tikėjosi šitame blog’e tai išvysti, bet gal pašnekam apie NT?

Asmeninis būstas yra didžiausias daugelio turtas. O pirmasis būstas iš viso yra lyg finansinės nekaltybės praradimas. Daugelis pirmą kartą sužino tokius terminus kaip palūkanų norma, anuitetas, EURIBOR’as, hipoteka ar pradinis įnašas. Dažnas pirmą kartą daro penkiaženklį pavedimą. Ir beveik kiekvienas, neabejoju, vienodai jaudinasi prieš uždedant tą galutinį parašą.

Nenuostabu, kad mano tema apie būsto paskolos sumažinimą sulaukė 117 komentarų, nes tiesiog beveik kiekvienas išgalintis lietuvis turi būsto paskolą. Ir jau nebestebina, kad ką tik man dviem žodžiais užsiminus apie pamąstymus keisti dabar turimą būsta – vėl šūsnis klausimų komentaruose.

Ir žiūriu, kad neturiu jokio atskiro įrašo apie NT. Turbūt todėl, kad savo NT nekaltybę praradau 2019-aisiais, ištraukęs visas savo santaupas pradiniam įnašui ir kartu su sužadėtine sudėjęs parašus ant tos didžiausios gyvenimo sutarties. Dar prieš šešiųNulių pradžią.

Tai noriu padengti pagrindus ir pasidalinti kaip aš mąstau apie NT. Ką mąsčiau pirkdamas, kokią paskolą ėmiau, kokiam rajone noriu gyventi ir, dabar retrospektyviai, ką keisčiau upgrade’inant turimą būstą.

Ir nors apie NT bendrai, pavadinkime, nenusimanau – bet gyvenamas būstas man yra ir namai, ir labai rimta svertinė finansinė priemonė. Tad sprendimus bandau priiminėti atsakingai.

O šiuo metu planuoju atsinaujinti, persikeliant į brangesnį NT, tai tema tapo aktuali man pačiam.

Kaip, kur, už kiek gyvenu dabar?

Dėkui man, dvidešimt kelių šešiemsNuliams, kad jau prieš 6 metus buvau racionalus ir sprendimą kur gyventi priėmiau pagal gyvenimo būdą.  Ne pagal madas, ne pagal perspektyvas, ne pagal to meto savo ar žmonos ofiso lokaciją. O tiesiog pagal bendrą gyvenimo būdo tendenciją.

Tad, išlaikant anonimiškumą ir nedetalizuojant, įsigijome butą Centre, kad būtų gerai visiems laikams ir visiems gyvenimo klystkeliams.

2 kambarių, gana erdvų 62 kv.m. butą centre už tuo metu kosminius 150k Eur, kas su maksimalia paskola reiškė apie 130k dydžio kreditą.

Buvo tokie laikai, mes du jauni bendraskoliai, tad Swedbank’as davė 1.95% maržą, kurią tik prieš metus nusimažinau iki 1.58%.

Mėnesio įmoka ilgą laiką buvo apie 500 Eur/mėn. ir tik neseniai, sukilus EURIBOR’ui, pasiekė 800 Eur/mėn. sumą.

Todėl visą būsto turėjimo laiką, manyčiau net ir dabar, identiško būsto nuomos kaina buvo aukštesnė nei mūsų paskolos įmoka, kas žinoma glostė mano savimeilę ir patvirtino teisingą sprendimą PIRKTI.

Dabar, bent pagal aruodą, identiškas būstas kainuoja tarp 250k-300k Eur, tad žinau turintis virš 100k nerealizuoto ‘pelno’ nuosavam gyvenamam būste, kurį jau visai norėčiau realizuoti kraustantis.

Kodėl pirkau asmeninį būstą?

Žinoma, bepigu kalbėti retrospektyviai, kai jau žinau, kad sprendimas PIRKTI buvo teisingas. Bet noriu pasidalinti savo logika prieš įsigijant.

PIRKTI vs. NUOMOTIS yra atskira ir visuomenę dalijanti tema, bet, mano atveju, tai labiau buvo finansinis sprendimas. Aišku, nuosavi namai smagu ir kitaip aš neįsivaizduoju, bet šis blog’as apie finansus.

Aš tikiu, kad asmeninis gyvenamas NT yra viena geriausių investicijų būnant jaunu, nes:

  • Suformuoja ir išmoko finansinės disciplinos. Turi būti organizuotas jau vien, kad susitaupytum pradiniam įnašui, o ką jau kalbėti po to, kad kas mėnesį padengtum paskolos įmoką. Praleisti kelis VWCE pirkimus, nes kreizi vasara ir siautei Nidoj – nieko kaip ir tokio. Bet būsto paskolos įmokos juk nepraleisi.
  • Leidžia pasinaudoti pigiausia gyvenimo paskola. Nes bankai myli hipotekas ir duoda maržas, kurių po to nebematysi nei įsigijant automobilį, nei kuriant verslą.
  • Leidžia pasinaudoti finansiniu svertu. Įnešant savo 20k Eur, bet žaidžiant su turtu, kurio vertė 150k. Tik dėl šito aš ir gavausi „uždirbęs” virš 100k iš turimo buto jau dabar.
  • Leidžia būti pasyviu investuotoju. Nes būstas kuriame gyveni nors ir reikalauja dėmesio, bet jo nereikia administruoti, įdarbinti ar kažko su juo papildomai daryti. Ką darai, darai savo asmeniniam gerbūviui, o tai, tikėtina, kelia ir vertę. Tai gyveni, o tavo Net Worth (tikėtina) auga.
  • Puikus įvadas į šeimos finansus. Čia jeigu perkate su drauge/žmona/sužadėtine – tai niekas taip nesuartina, kaip bendras 30 metų įsipareigojimas bankui. 😅

Žinoma, aš save jaunuoliu vadinu ir pirkau būdamas 25-30 amžiaus rėžyje. 20-25 rėžyje reikia gyventi, keliauti, šėlti ir džiaugtis. Jeigu esat ne pagal amžių brandūs ir norite investicijų – puiku. Aš toks dar nebuvau ir iki 25m. apie asmeninį būstą net minčių nebuvo.

Kodėl noriu keisti turimą būstą?

Jau kurį laiką suku galvą apie turimo būsto upgreidą.

Ne todėl, kad „išaugau” dabartinį ar jis kažkuo kliūva. Šiaip tai yra puikus butas ir, atrodo, jame galėčiau pragyventi dar 6 metus. Tobula vieta, maža paskola, erdvės užtenka, bet…

Galime sau leisti daugiau – rašau čia garsiai ir šiek tiek gėdyjuosi. Nes aš visada bandau būti humble frugal guy, gyvenantis labai kokybiškai, bet be perdėtų išpūstų išlaidų. O čia sakau, kad kažką ruošiuosi pirkti, nes „galiu sau tai leisti”.

Bet tiesiog, pradėjau jausti, kad yra svarbu sėkmę pajausti, o ne tik matyti exceliukuose. Po gana stipriai išaugusių investicijų ir sėkmingų verslo exit’ų, nelabai sugalvoju kaip save pasilepinti. Keliones jau seniai riboja turimas laikas, o ne biudžetai. Namai pilni naujausių gadgetų. Mano hobiai ne guminiai, irgi ribojami labiau laiko nei biudžetų.

Tai vienintelis pasilepinimas, kurį sugalvoju ir kuris bent kažkiek logiškas ir turtą-generuojantis, o ne turtą-surijantis yra turimo būsto upgrade.

Sau racionalizuoju taip:

  1. Dabar turimam būstui jau reikia remonto

Po 6 metų gyvenimo tikrai yra dėvėjimo žymių ir reiktų pasiremontuoti. O remontų aš nemėgstu. Tai galvoju, jei jau remontuot, galima remontuot kažką kitką. O gal išvis išvengti, nusipirkus pilnai paruoštą.

2. Dabar dar turime geras galimybes paskolai.

Aš dar turiu pajamų, kurios įsiskaičiuoja. Žmona dar turi stabilų darbą. Šitie abu ne garantuoti ateinantiems net dvejiems metams, nes aš verslauju, o žmoną gali ir kokios motinystės atostogos užklupti. Tada jau lengvai neprasifinansuosime į geresnį būstą.

3. Noriu maksimizuoti svertą ir užfiksuoti geresnes palūkanas.

Dabartinę paskolą su žmona ėmėm jau senokai, abiejų karjeros pradžioje ir jos likutis tik 120k Eur. Dabar esame labiau prakutę, labiau patiksime bankui, o ir paskolų maržos dabar rekordiškai žemos. Kadangi paskola 30 metų ir, kaip minėjau, tai pigiausia įmanoma paskola – norisi užsifiksuoti ją didesnę ir pigesnę, kad jau galimybė yra.

4. Dabar turiu extra cash pradiniam įnašui ir/ar remontui.

Dėl darbovietės exit’o turiu extra cash ir neskaudžiai, be didelių VWCE išsipardavimų, galėčiau prasifinansuot naujo būsto upgrade’ą. Aš dažniausiai sėdžiu labai efektyviai išmėtęs finansus ir bet kada vėliau būsto upgrade’ą reiktų daryti parduodant nemažai ETF’ų.

Kokį būstą pirkčiau?

Na, kad pirkčiau tokį, kad jaustųsi upgrade. Dėl mini patobulinimo, jei atvirai, tingėčiau net kraustytis, todėl ieškau gana griežtai.

Dėl rajono – kadangi viskas tinka ir patinka, norime likti Centre. Kol kas ir gyventi patogiausia, daug vaikštant pėstute ir viską turint po ranka. O ir investicinė grąža bei būsto likvidumas, garantuotai, aplink centrą didžiausias. Savo pirmąjį būstą nupirkome sekančią dieną po skelbimo patalpinimo. Iš draugų girdėjau panašių istorijų. Dėl būstų centre vyksta kova ir turi sėdėti su aruodo pranešimais bei bėgti apžiūrinėti patikusio buto.

Savo dabar turimą, panorėjus, neabejoju parduotume už kokius 230k nors ir rytoj. Kur dar šitoks likvidumas?

Jau laikas namui, sakote? Tai va, kad ne. Ne namo aš žmogus. Esu liaudyje vadinamasis šūdarankis ir mane net purto nuo minties, jog kažką ten reikės suktis aplink namą. Nusprogs boileris, užsikimš latakas, nusimuš elektra ar nebeužsidarys vartai – ir ką aš tada? Nenoriu būt priklausomas nuo 12 skirtingų meistrelių, vis atvykstančių kažko sutvarkyti už mane. O pats tuo užsiimti kaip hobiu, nu sorry, bet labai labai nenoriu.

O kur dar tos legendos apie draugų ir kolegų praleidžiamą laiką kamščiuose, tarabaninantis į centriuką iš visų bajorų, avižienių ir kalnėnų. Ačiū, bet irgi ne man. 😀

Tai kas belieka… 3-4 kambarių, 90-100kv.m. butas Vilniaus centre.

Aišku, pasvajoju ir apie kitus buto pribumbasus vs. dabartinį būstą. Pvz., su terasa, labai šviesus, labai šiltas, su geru vaizdu, su parkingais, fainais kaimynais, fainu kiemu, dar geresnėj lokacijoj ir panašiai.

Nėra čia greitas pirkinys, bet ieškau. Filtrai užmesti iki 600k, bet realiai nusipirkt sau leisčiau už maxxx 450-500k. Ne vilniečiai, nepanikuokite, čia jau tokios kainos pas mus. Kuo ne New Nordics?

Tačiau primenu, kad savo dabartinį planuoju parduoti už 250-300k su 120k paskolos likučiu, tai lieka nemažai nuo šito.

Ir norėčiau užfiksuoti apie 300k Eur/30 metų paskolą, apsipirkęs per bankus dėl mažiausios įmanomos maržos.

300k Eur paskola reikštų apie 1,600 Eur/mėn įmoką. Jau tikrai didelė, bet mes irgi esame 2 pajamų šaltiniai su tais pačiais 300k aktyvų vien in VWCE, tai jeigu jau labai blogai – visą paskolą galima būtų atiduoti akimirksniu.

Bet tokių planų nėra, nes užfiksavus 1.4-1.6% maržą, paskolą palikčiau turbūt visiems 30 metų, o santaupas investuočiau į VWCE, ką kol kas dariau ir iki šiol visus tuos 6 paskolos turėjimo metus.

Kokie pamąstymai dėl geopolitinės situacijos? T.y – karo rizikos Lietuvoje.

Tokį klausimą gavau komentaruose ir jis labai geras, teko mąstyti apie tai. Bet nepirkti geresnio gyvenamo būsto, nes gaaaal laukia karas yra kaip nemesti rūkyti, nes vistiek visi mirsime. Rizika visuomet bus, nematau kaip ji ateinantį dešimtmetį sumažėtų, o gyventi reikia jau šiandien. Investicinių butų Vilniuje (o šiaip ir bet kur kitur) manau niekada nepirksiu, bet nuosavą komfortą noriu didinti.

Kita logika galioja kalbant apie investicijas, sutinku. Bet kalbant apie nuosavą gyvenamą būstą, aš sakau – YOLO.

Kas toliau?

Pirma, ieškau ar yra ką pirkti ir dėl ko nepatingėtume kraustytis.

Antra, reikės parduoti turimą būstą. Teoriškai, gana sunkiai, bet būtų galima bandyti pasilikti ir nuomoti. Bet aš nenoriu žaisti NT verslininko, o ir galimos NT grąžos jau „verslaujant”, visiškai neatperka skiriamo laiko. Na ir šiaip, honestFIRE jau pabandė praturtėti su nuoma, tai kam man dar veltis. 😀

Trečia, bandau suprasti kaip čia susidėlioti visus finansus.

Swedbank’as, atrodo, turi tiltinės paskolos galimybę būsto užkeitimui, su pažadu parduoti dabar turimą NT per 12mėn. Man toks variantas labai tiktų, bet daugiau info neduoda. Sako, kad reikia turėti ką nori pirkti ir tuomet viską vertins individualiai.

Tai klausiu jūsų – gal kažkas jau upgrade’inotės turimą būstą su paskola ir praėjote visą tą admin vargą, didinantis paskolą ir po to parduodant turimą NT? Ar sunku?

O visiems kitiems – laukiu strėlių, pastabų ir pagąsdinimų. Primenu, aš ne ekspertas, o paprastas ofiso palnktonas, aprašantis savo finansinę kelionę viešai. Labai gali būti, kad čia visiškos pievos. 🤷‍♂️

Įdomu sekti toliau?

Prenumeruok naujus įrašus el. paštu arba Facebook’e.

Įraše pateikta informacija nėra rekomendacija finansinėms paslaugoms įsigyti. Tai yra tik autoriaus nuomonė ir asmeninė patirtis. Už investicinius sprendimus atsakote jūs patys, tad būtinai įsigilinkite į produktą ar tiekėją prieš priimdami sprendimą investuoti.

53 Replies to “Nuosavas būstas. Pardavinėti turimą ir pirkti naują?”

  1. Pirkit antrą būstą nuomai. Kol nėra vaikų kam šildyti bereikalingą plotą? Arba nuomokit savo ir nuomokitės kitą didesnį. Aš nesiūlyčiau pardavinėti. Didelio buto likvidumas yra žymiai mažesnis.
    Ačiū, kad dalinatės ir sėkmės.

    1. Butent, pati prasciausia graza yra to pacio minimo centro.

      Pries n metu, kai pats svarsciau ar pirkti ar nuomotis uz 1000e buvo labai didelis pasirinkimas butu, kur reali buto verte 350k euru. Arba namo nuoma zveryne uz 2k, kai namo verte grubiai 700k euru (realiau 1M). Ir bendrai kuo brangesnis turtas tuo sunkiau gauti geresni procenta.

      Padariau isvada, kad nebrangu buta, kaip minima siame irase, geriau pirkti. Jei ziureti prabangesni tai didele tikimybe, kad labiau apsimokes nuomoti.

    2. Sau nuomotis tikrai nenoriu, nes turime gyvūnų ir tiesiog, noriu tvarkytis savo namuose kaip noriu tvarkytis, jau bent to jaučiuos nusipelnęs 😀 Jeigu jau kol kas nepirkt didesnio, tai tada man viskas gerai likti sename bute iki kol poreikiai išaugs. O pirkti antrą būstą nuomai, tai būtų jau lindimas į NT verslą, ko aš nesuprantu ir nenoriu daryti. Kategoriškai ne, VWCE & chill. 🙂

    3. Jonai, cia ir esme, zmones perka, nes GALI sau leisti.
      Jusu parasytas komentaras ir atsispiria nuo to perdeto taupumo. Tai kam milijonieriams vilos po 1000kv? Kam sildyti ta plota??? 🙂 Juk galima gyventi dviese 50kv butuke.
      Cia truputeli sarzuotai bandau padeti suprasti esme.

  2. Source: „O ir investicinė grąža bei būsto likvidumas, garantuotai, aplink centrą didžiausias.”

    1) Noreciau pamatyt, kad centre graza geriausia.
    2) Likvidumas tikrai bus geresnes 100-150k buto miegamajame rajone, nei uz 500k centre.

    1. 1. Kaip sakiau, NT tiksliai nesigaudau, tad ir duomenų nežinau kur ieškoti. Greitas google rezultatų nedavė. Jeigu turite šaltinių, kurie kategoriškai paneigtų mano tikėjimą – klausau. 😉
      2. Na taip, likvidumo skirtumą tarp ant tiek skirtingų turto klasių aš suprantu.Bet ar pačiam norėtųsi gyventi trijuose butuose po 150k, ar viename už 450k? 🙂 Aš čia ne vien investicinį sprendimą priiminėju, o komforto. Tiesiog papildomai bandau racionalizuoti kaip investiciją. 😀

  3. Kažkiek panaši situacija, turim butą miegamajam rajone 3 kamb, bet su vaiku vietos sumažėjo. Vertinam kokio upgrade norėtųsi, namas prasta opcija dėl logistikos, tai realiau didesnis butas kažkur panašiu atstumu nuo miesto. Bet įsigyti nuo 300k + akivaizdu dar reiktų remontuoti/adaptuoti pagal save kainuos. Atrodo yra logikos nuomotis didesnį, galima rasti gerų nuomos variantų iki 1.5k. Lieka tik išnuomoti dabartinį. Bet irgi tą nuoma labai nesinori užsiimti.

    1. Laba, puikus sprendimas gerinti savo gyvenimo sąlygas. Juolab, kad galite.

      Aš 90+ kvm 4 kamb. Naujamiestyje pirkau kai sulaukiau 3 vaiko.

      Esat dviese, nemanau, kad finansiškai verta. Jausmai, kitas reikalas. Jei planuojate pagausėjimą, tai svarbiausia aplinkos infrastruktūra, kur eisite pasivaikščioti, kur žaisti kieme, kur darželis. Čia kelių metų reikalai. Dar pagausės, vėl kažkiek kitaip.

      O šiaip 4 kamb. Tai bent 1 kamb bus tuščias, nebent abu dirbate iš namų ir bus du darbo kambariai, svetainė ir miegamas. 4 kamb likvidumas nėra geras. Ilgai stovi jie. Aš pirkau naujos statybos ir tai ilgai kabėjo. 3 kamb aišku smagu. Bet kaip suprantu ir turimas visai jaukus.

      Nebent labai labai labai jau norisi penthouse tipo kokio arba ultra luxury pasidaryt. Bet tokiu atveju geriau pasinuomuoti tuos, kurie dar brangesni būtų pirkti. Aišku puiki problema, kur išleisti pinigus, kad jaustųsi ir nebūtų beprasmis pirkinys. Dažnai pagalvoju ar tikrai kažko reikia, bet jeigu smagu, kodėl gi ne. Svarbiausia balansas.

      Anyway, dviese su antrąja puse svarbiausia susitarti, ko norite 🙂

      Ir nepamirškite parkingo ar dviejų. Čia tai gyvenimo kokybei labai svarbu 🙂

      1. Ačiū! Suprantu, kad čia geros problemos. Kaip sakiau, čia tokie garsūs pasvarstymai, realiai ką aprašiau ir su žmona aptarinėjame. Normaliomis sąlygomis tiesiog laukčiau kol atsiras poreikis, tačiau paskolinė situacija skubina, nes tiesiog žinau, jog ne ilgai turėsime sąlygas komfortiškai didesnei paskolai. Tai vien dėl to norisi „užsilockinti”, nu ir tada kąąą – galima pradėt ir šeimą didinti, kad extra kambarys tuščias nestovėtų. 😇

  4. Komentarų, kad geriau nuomotis, ilgai laukti nereikėjo 😀 Greitai perbėgęs per atmintį, neprisiminiau savo aplinkoje nei vieno realiai turtingo žmogaus, kuris nuomojasi kažkokį tai prabangų butą/namą, daro tą metų metus, savo neturi ir turėti niekada neketina, ir tai yra jo ilgalaikė būsto strategija. Visada tokio pobūdžio nuomą siūlo tie, kurie patys turtus dėliojasi ekselyje, o ne realybėje. Arba geriausiu atveju ir tokie, kai jau užsidirba, galiausiai ir patys nusiperka, palikę tuos nuomos pasiūlymus kitiems. Pasiteisinamas – „rado labai gerą variantą”.

    Likvidumai, kas kiek stovi skelbimuose ir t.t. – neįdomu visiškai, kai kalba eina ne apie investicinį loftą Naujamiestyje. Turtas yra turtas, geras butas yra geras butas, istoriškai maža marža yra istoriškai maža marža. Domintų pamatyti gyvą pavyzdį žmogaus, kuris išimtinai tik nuomojasi Vilniuje nuolatos bent pastaruosius 10-15 metų, ir su tokia strategija yra labiau pliuse, negu būtų, jei būtų nusipirkęs praktiškai bet kokį butą tame pačiame Vilniuje prieš tuos pačius 10-15 metų.

    1. Realiai, visiškai mano mintys apie nuomą. Ačiū tau, nepažįstamasai, pasirašau po šitu komentaru. 🙂 Savam rate irgi tokių neturiu. Nuoma turbūt galima pritempti exceliuk’e, kai esi jaunas, neaiški geografinė bazė, ateities perspektyvos etc. Bet pasiekus brandą, susitupėjus ir žinant, kad tikrai tavo gyvenimo bazė yra Lietuva, tai aš nežinau kaip exceliuką galima back’date’inti, kad per pastaruosius 30+ nepriklausomybės metų labiau apsimokėtų nuomotis nei pirkti.

      O ką jau kalbėti apie komfortą. 🙂

    2. Stai tau gyvas pvz as:
      Nuomuojuosi viena busta (pamaciau idealus apie ka svajojau ir jau 5 metai ten gyvenu ir jei viskas ok planuoju dar 5-10 metus taip daryti. Is investicines puses esu pliuse, visos santaupos sudetos I btc ir investuojama viskas tik i btc ka turiu. Is ten isimu uz Nuoma uz pragyvenima ir t.t. atsiperkamumas %xxxx sio modelio. Ir esu likvidus visom prasmem.
      Sekmes.

  5. Pagausėjus šeimai ieškojome naujamiestyje 4 kambarių ‘normalaus’ buto apie metus, kol išsirinkome. Pertekliaus tikrai nebuvo – arba prabangūs (600K+), arba pervertinti neskoningi /remontuotini seni už panašią kainą, arba kažkur paribiuose (statybininkų/ naugarduko/etc.). Vieną praleidome besvarstydami, na bet pirkinio už tokią sumą per dieną ir nesiruošėme pirkti, vedėmes ir statybininkus, kad įvertintų ir su pažįstamais brokeriais konsultavomės.

  6. Esame panašioje situacijoje – norisi upgreidintis, paskolų prieinamumas ateity negarantuotas dėl norimų karjeros pokyčių, bet didžiausia problema – nėra ką pirkti 4+ k. butų 100+ kv. m. segmente iki 500k, kur nereiktų jokio remonto ir nebūtų laiptų… Neįtikėtina! Pasiūloje esantys variantai beveik niekuo negeresni, nei dabar turimi namai.
    Realiausias variantas – bandyti apjungti du butus norimame naujos statybos projekte, tiesa, ne centre, o gerai išvystytame miegamajame rajone, bet išties – didelių butų pasiūla yra vargana. Panašu, kad žmonės labiau linkę 2-3 k. butus upgreidinti į kotedžus/namus ir 2 automobilius, todėl ta rinka tokia, kokia yra. Sėkmės! Lauksiu posto apie naują pirkinį 🙂

    1. Aha, matau tą patį, nėra opcijų. Manau nėra ir dėl pasiūlos trūkumo ir dėl to, kad kas jau įsikraustė į tokį, tai dažnai visam gyvenimui. 🙂
      4k. butą gali turėti ir dviese su pirmagimiu (ofisas bei būsimas vaiko kambarys), ir su penkių asmenų šeima, kol paskutinis vaikas neišsikraustys, dažnai 20m+. Tad kai jau įsikeli į tokį, sunkiai tave iškrapštys. 🙂

      Laiko turiu, todėl ir noriu nukauti gerą ir gal for life, gal 7-10 metų. 🙂

  7. Del busto pirkimo labai pritariu. Savo pirmaji busta isigijome budami 23m amziaus. Siuo metu man yra 38 metai. Visa laika seku savo turto balansa ir galiu pasakyti, kad per 15 metu mano turto verte isaugo nuo 50K iki 600K pagrinde is NT upgrade ir NT vertes augimo (7 NT objektai). Pradejome nuo 1K buto, o siuo metu gyvename name (zinau, ne tavo tema :)). Nekeisciau namo i buta, nes esame pakanakamai gerai susidelioje visa logistika (vaikai gali ateiti namo pesciomis), iki darbo 15 min (dirbame daug remote), draugai, uosviai gyvena keliu km spinduliu. Kazkada ieskojome didesnio buto, bet kaip ir kazkas minejo komentaruose, pasiula yra tikrai maza ir labai sunku rasti 4K buta, kuris atitiktu reikiamus kriterijus, ypatingai vietos. Sekmes randant naujaja vieta 🙂

  8. Aš tai laukiu kada Revolut pradės teikti būsto paskolas, kažkur lyg skaičiau kad vasarį turėtų startuoti, rasčiau tokį būstą kokį noriu ir kur noriu, pirkčiau betkokiu atveju.

  9. Kaip galima kažkam, kuris turi pakankamą kiekį finansų, siūlyti nuomotis būtą?
    Realiai nuoma racionali tik tais atvejais, kai:
    1) Tam tikrame mieste / teritorijoje gyvensi neilgą laiko tarpą;
    2) Neturi pakankamai pinigų;
    3) Kažkokiu pareinamuoju laikotarpiu.

    Nuomos tam, kad „uždirbti” ar „sutaupyti” pinigų gali pasiūlyti tik visai nušokęs nuo proto FIRE’istas.

  10. Turiu draugą, kuris gavo metų laiko terminą parduoti turimą NT, bet kažkaip susitarė su banku dėl to, kad parduoti nereikėtų ir jį tiesiog išnuomojo.

    NT nuoma, mano nuomone, vertinga nebent dėl sverto. Jei jo nėra – daug paprasčiau nusipirkti vertybinių popierių dėl kurių nereikės sukti galvos. Manau, kad pradiniame turto kaupimo etape makes sense turėti nuomojamą NT su paskolą, nes taip greičiau auga kapitalas dėl sverto. Vėlesniame etape, nuomininkų prikolai, kuriuos ne kartą esu aprašęs, nėra verti kelių procentų grąžos per metus be sverto.

    Linkiu gero pirkinio. 🙂 Patinkantį būstą tikrai nėra lengva rasti, net ir su puse milijono eurų. 🙂 Mes radom ko norėjome už ±300k, kai užsidarinėjo projektas ir rinka nebuvo labai aktyvi, tad ir derybos buvo sėkmingos.

    Beje, įspėju, kad jei pirksi pirminėje rinkoje iš Citus, atkreipk dėmesį į konteinerio mokesčius kažkur gale sutarties. Sumokėjom neadekvačią sumą nepamatę to punkto sutarty ir už kelių mėnesių konteineris buvo patrauktas ir juo pasinaudoti nebegalėjome.

    1. turbūt mąstyčiau apie NT įsigijimą nuomai (žmona nuolat sako, kad biškį solidžiau būtų nei skaičiukai IBKR), bet tavo pavyzdys gelbsti. :)) Ačiū už honesty!

  11. Labai įdomus blogo įrašas. Man kyla tokie pasvarstymai susiję su šia tema – ką daryti su mūsų pirmojo būsto paskola? Ji kaip ir nėra mums itin didelė, – 115k Eur, pajamos padidėjusios, atrodo, kad net smarkiai nesusiveržus diržų ir leidžiant gyventi dabartinį gyvenimo būdą, turimą paskolą galėtume grąžinti per 3-5 metus padidinus mėnesinio grąžinimo įmokas. Tad porą klausimų:

    – ar apsimoka? Daug kas sako, kad geriau tuos laisvus pinigus tiesiog investuoti.
    – jeigu per artimiausius 5 metus dėl šeimos pagausėjimo reikės didesnio gyvenamojo ploto – ar ne geriau jau būti išsimokėjus būsto paskolą, kad turėtum geresnius svertus prašant dar vienos paskolos?

    1. Visiškai klasikinė problema. Didelėmis sumomis įnešinėti kažin ar verta, bet galima savanoriškai mokėti papildomus x eur per mėnesį mažinant skolos likutį. Reikia nepamiršti, kad sudėtinės palūkanos veikia ne tik investuojant pinigus, bet ir juos skolinantis. Taigi gaunasi, kad ir sąlyginai nedidelę sumą įnešant kas mėn. tarkim 300€ tu ilguoju laikotarpiu sutaupai labai daug. Tai galima daryti tokį kaip ir 50/50 – dalį pinigų investuoti ir dalį skirti grąžinimui.

      1. Reikia skaičiuoti ir žiūrėti kas labiau apsimoka. Mano atveju man apsimokejo susimažinti paskolos laikotarpį ir grąžinti dalį paskolos, o sutaupytus pinigus iš sumažėjusios įmokos aš investavau. Aišku tas veikia jei nėra labai didelė paskolą ir bent porą metų būna aukštos palūkanos.

    2. Tai aš pats identiškoje situacijoje, paskolos likutis 120k, neatidavinėju anksčiau. Kol kas gavosi žyyyyymiai geriau, nes rinkos per tuos 5-6 metus kol turiu NT paskolą daugiau nei padvigubėjo, tai tie extra pinigai geriau atidirbo rinkose. Taip pat mąstau ir tęsti.

      Dėl naujos paskolos gal ir reiks grąžinti visą turimą, bet ir pinigų dabar turiu daug daugiau dėl investicinės grąžos.

      Aš mąstau paprasčiausiai – grąžinti visada spėsiu, kad ir išsipardavęs ETF’us. O naujai pasiimti tikrai ne visada galėsiu. Gal prarasiu stabilias pajamas, gal ištiks kokia bankų krizė, gal dar kažkas. Jeigu psichologiškai nesunku turėti paskolą, tai racionaliai kol palūkanos tokios (mažiau nei 5% metinių), tai grąžinti neapsimoka, nes tikėtina ETF’ų grąža yra didesnė. Žinoma, čia jeigu extra pinigus investuoji, o ne vėjais paleidi. 🙂

  12. Visiškai klasikinė problema. Didelėmis sumomis įnešinėti kažin ar verta, bet galima savanoriškai mokėti papildomus x eur per mėnesį mažinant skolos likutį. Reikia nepamiršti, kad sudėtinės palūkanos veikia ne tik investuojant pinigus, bet ir juos skolinantis. Taigi gaunasi, kad ir sąlyginai nedidelę sumą įnešant kas mėn. tarkim 300€ tu ilguoju laikotarpiu sutaupai labai daug. Tai galima daryti tokį kaip ir 50/50 – dalį pinigų investuoti ir dalį skirti grąžinimui.

  13. Swedbank’as del tiltines paskolos atsakė labai paprastai. Paskaičiavo kiek aš maksimaliai galėčiau pasiskolinti, ir kad ta suma neviršytų 40% mano uždirbamų pajamų. Ta suma buvo ~250k. Tada iš tos sumos atėmė dabartinės paskolos likutį ir liko ~130K, kuriuos galėtų suteikti naujai tiltinei paskolai. Man tiek neužtenka, tad prardau viltį paprastai pasikeisti butą, teks nuomotis.

    1. Tai va, preliminariai ką šnekėjau, man irgi panašiai pasakojo ir dėl to nepatiko, kokia čia tuomet tiltinė paskola?
      Nes jeigu dabar turi 120k likutį ir duoda 250k naujai, tai čia +130k, o pardavus seną būstą vistiek turėsi grąžinti buvusią paskolą (120k), tai lieki tiesiog su 130k paskola (kai pagal pajamas galėtum turėti 250k). Normali tiltinė man būtų, jeigu laikinai tau duotų 370k su pasižadėjimu grąžinti 120k pardavus pirmąjį būstą. Bet taip, panašu, neįmanoma suderinti.

      Čia dabar gaunas, kad realiai nusiperki naują būstą iš savų, perkeldamas tą pačią paskolą į naują būstą. Mažokai.

  14. Gerai, aš kitokį variantą pasiūlysiu – nusipirkit tai ko labai norit, paskolą atiduokit pardvę seną būstą ir pardavęs vwce.

    Kadangi toliau dirbat, verslaujaut, sekasi gerai, sukaupsit tą lemą, be papildomų paskolų bankui. 😀

    Aš pats panašioj dilemoj, tik kad dar beibis mažas, labiausiai nuo ko mane ir žmoną purto, tai nuo minties, kad prasiskolini maksimaliai ir nieko sau leist negali (daug keliaujam, gerai gyvemam ir žiauriai nesinori to atsisakyt).

    Tai bendrai paėmus, norit gero naujo būsto, nusipirkit, jūs JAU JAM UŽSIDIRBOTE ir to NUSIPELNOTE!

    P.S. aš asmeniškai prieš bankų šerimą palūkonom, čia gal mano asmeninis įsitikinimas tiesiog. Nesmerkit 😀

    1. Mano logika, kad kol VWCE generuoja daugiau nei aš sumoku bankui palūkanų – kam grąžint? Uždirbu pelną iš skolintų pinigų. Tai dėl to ir neplanuoju greitu metu nusimesti paskolos. Nusimesčiau, nebent turėčiau kokį verslo exit’ą ir gaučiau kelis M. Tai tuomet tiesiog dėl administracinio vargo susitvarkyčiau.

  15. Idomus ir aktualus post’as! Ir dar idomesnė diskusija komentarų skiltyje :))
    Citata nuo ŠešiNuliai: „Aš mąstau paprasčiausiai – grąžinti visada spėsiu, kad ir išsipardavęs ETF’us. O naujai pasiimti tikrai ne visada galėsiu. Gal prarasiu stabilias pajamas, gal ištiks kokia bankų krizė, gal dar kažkas.“ Iš kart šovęs į galvą atitikmuo: galbūt prarasiu kojas, tokiu atveju niekas man dviračio neparduos, todėl reikia pirkti dabar 🙂 sorry už toki brutualų sutapatinimą, bet kodėl iškart nepagalvojus apie „vežimėlį”, jei jau daroma prielaida, kad gali prarasti kojas? Nelabai aiški logikos seka: jautiesi kaip ir saugus dėl turimo kapitalo ETF’uose ir bet kada galėsi grąžinti paskolą pardavęs. Toliau mąstai, kad dabar žūtbūt reikia pasiimti naują paskolą, nes jei prarasi pajamas ar dar kokios negandos užpuls, bankas nebeduos paskolos.. Bet juk tuo atveju bus kitų reikalų su naujos (didesnės) paskolos grąžinimu ir čia jau pasijungia tavo saugiklis su ETF. Kitaip tariant visa blog’o filosofija apie long term naudas, pakimba dėl emocinio momento „galime sau leisti daugiau“. Visada smagu skaityti tavo blogą, paremtą skaičiais, tiesia logika, o čia BAM – emocinis niuansas, prašau nuramink jei tikrai esi pasiskaičiavęs, kad tai naudingiau, kalbant skaičių kalba 🙂
    Prisiminiau citatą iš tavo rekomenduotos knygos „Pinigų psichologija“: „Niekas nėra taip gerai ar taip blogai, kaip atrodo“ – šiuo atveju tik reikia priimti tinkamą tos frazės dalį 🙂
    Dėl NT upgrade – visų pirma paklausk kaimynų už sienos, galbūt jie planuoja parduoti, tokiu atveju savo butą upgradintum tikrąją to žodžio prasme niekur nesikraustant, tik dviejų butų apjungimą į vieną reiktų iškęsti. Aišku čia juokais, bet kita vertus, o gal visai ir ne… 🙂

    1. Matyt aš blogai išsireiškiau dėl tų paskolų. Jei paprastinant – aš manau mano pajamos nemažės, manau turtas augs, manau galėsime sau leisti dar daugiau, bet… po truputį tampu nebepatrauklus klientas bankui. Nes jie nori darbo sutarties, nori stabilaus kas mėnesį įkrentančio atlyginimo. Buvimas įmonės akcininku, mokami dividendai, pajamos iš IV beveik nežaidžia. Yra labai geras jau senokas Marčiulaičio post’as Facebook’e ta tema. Tai šiuo metu labai šitą jaučiu.

      Vat dėl to aš kiek skubu užsimesti paskolą, nes grąžinti ją visuomet spėsiu, o pasiimti, deja, galėsiu ne amžinai, nes tiesiog tokia pinigų politika vykdoma Lietuvos bankų. Paskaityki Tautvydo post’ą, gal bus aiškesnė mano pozicija.

  16. Nepykit, bet nesuprantu, kaip galima turimą paskolą grąžinti anksčiau laiko. Juk tai iš esmės pigiausi pinigai žmogaus gyvenime. Ankstesnis paskolos grąžinimas niekaip neparemiamas skaičiais tai tik emociniai/psihologiniai dalykai, kuriuos ir reikėtų spręsti jeigu toks noras kyla :). Grąžinimas apsimoka tik tada jeigu visiškai neinvestuoji ir laisvus pinigus iš kart išleidi arba prognozuoji, kad rinkose 30 metų uždirbsi mažiau nei tavo paskolos palūkanos. Tik tada apsimoka ir tuomet realiai uždirbi tik savo paskolos procentus.
    Elementariai pvz:
    100k paskola
    Mėn įmoka ~550 e
    Turimas kapitalas 100k (na jeigu galvoji grąžinti tai turbūt turi ir ką 🙂 )
    Vid. metinis pelningumas iš investicijų 10 proc.

    Metams aptarnauti paskolą 6600 eurų
    Prieaugis iš investicijų 10 000 eurų

    Likutis 3 400 eurų

    Dabar kaip gaunasi, tavo turimas investuotas kapitalas nemažėja ir tau perka būstą (kas mėn paskolos dalis tarkim 200 eurų) ir sumoka paskolos palūkanas ir dar lieka 3 400 eurų už tavo gerus sprendimus pasilepinimas kelionėje ar keliose 🙂

    Tai kur ir kaip čia apsimoka būsto paskolą anksčiau grąžinti? (čia referuoju į kai kuriuos komentarus ir tiems žmonėms kurie nori greičiau grąžinti paskolas)

    Pradinis įnašas nevertintas nes jis reikalingas abejais atvejais, kaip ir būsto vertės kilimas ir panašūs abejiems atvejams tapatūs dalykai…

    1. Jūsų išdėstyta logika yra suprantama ir tikrai teisinga tam tikrame kontekste – ypač jei žmogus turi gerus finansinius įgūdžius, sugeba sėkmingai investuoti ir gauna stabilų bei aukštą grąžos procentą. Tačiau reikėtų atsižvelgti į tai, kad kiekvieno žmogaus situacija ir prioritetai yra skirtingi. 🙂

  17. Ačiū už idomų įrašą ir diskusijas. Truputį nukrypstant nuo NT, bet išliekant prie investavimo, norėjau paklausti jūsų nuomonės apie Ilja Laurso Nextury Technology Funds ar ka nors yra „įmetę” kažkiek kapitalo į šį įrankį? Tiek jų , tiek žiniasklaidoje skelbiamos ataskaitos atrodo tiesiog iš kosmoso apie metinę grąžą ir lyg ir norėtųsi natūraliai atmesti, kad kažkas čia netikro, bet iš kitos pusės kuo toliau skaitausi, tuo įtikinamiau atrodo.. Kokia daugiau patyrusių investavime nuomonė apie šį fondą? ŠesiNuliai gal domėjotės šiais fondais?
    Dėkui!

    1. Domėjausi minimaliai, bet nuomonė bloga, tiesiog Laurs’o tas daug investuoja PR’ui, tai ir matomas. Bet šiaip, kas ten ypatingo?
      Imu info iš čia: https://nextury.fund/technology

      2018: Nextury -19%, VWCE -5%
      2019: Nextury +49%, VWCE +29%
      2020: Nextury +40%, VWCE +6%
      2021: Nextury +34%, VWCE +28%
      2022: Nextury -42%, VWCE -13%
      Duotų 5 metų grąža = Nextury +7% metinių., VWCE +13% metinių.

      Tai vidurkis normalus, apie 7%, bet ženkliai prasčiau nei tiesiog VWCE, o kalbant apie Nextury, čia dar ir GROSS return. Nes už tokį nuostabų valdymą dar turi susimokėti:
      – 2.00% nuo investuojamos sumos.
      – 1.19% nuo investicijų vertės per metus už jūsų investicijų valdymą.
      – 3.97% sėkmės mokestis.

      Tai ne kaži kas ir lieka iš to kosminio prieaugio. 🙂

      O šiaip – populistinis fondas, susipirkęs didžiąsias Tech akcijas. Gali kilti 40%, gali kristi 40%. Visiškai nematau už ką mokėt.

  18. Sveikas,
    Susiduriau su dilema šiokia tokia, todėl įdomi tavo nuomonė.
    Situacija tokia, esu kolkas studentas, tačiau planuoju į ateiti. Klausimas toks būtų toks: ar geriau pirkti vieno kambario butą (didesnį, ne visišką kišenę), ar pataupyti, pasinuomoti ir pasiimti su paskola kokių 3 kambarių padoresnį. Baigus studijas uždirbčiau apie 1,5k į rankas taip pat gyvenčiau su drauge.

    1. Su tiek konteksto – aš 100% už mažesnį būstą. 🙂 Nėr ko pasikabinti per didelio inkaro ant kaklo. Norai kaip/kur gyventi keičiasi, draugės irgi gali keistis, tai žinai. 3 kambarių šeimos būstą įsigyti dar spėsi. Dabar geriau turėt daugiau disponuojamų lėšų.

      1. Dėkui, o geriau būtų nuomotis ir kaupt įnašui VWCE ar išleist tuos pinigelius būsto įnašui ir vėliau refinansuoti.

  19. Labas, paskaičius šį pirmąjį įrašą apie NT, kilo idėja: turiu apynaujį 90 kv. m. butą centre su įspūdingu vaizdu, kuris niekad nesikeis, su terasomis, patogioj lokacijoj, su pasivaikščiojimo takais, su garažu, sandėliuku ir parkingu (2 auto). Man kiek didokas, mąsčiau apie susimažinimą į 2 kambarių butą centre. Wanna swap? 🙂

  20. Labas, paskaičius šį pirmąjį įrašą apie NT, kilo idėja: turiu apynaujį 90 kv. m. butą centre su įspūdingu vaizdu, kuris niekad nesikeis, su terasomis, patogioj lokacijoj, su pasivaikščiojimo takais, su garažu, sandėliuku ir parkingu (2 auto), fainais kaimynais ir fainu uždaru kiemu. Man kiek didokas, mąsčiau apie susimažinimą į 2 kambarių butą centre. Wanna swap? 🙂

  21. Viskas grazu buvo ir 2007.Vieta (ne „lokacija”) nera tiek svarbu kai bedarbiu armija aplinkui.Deja vu 2008.

  22. Kaip suprantu iš swed būsto keitimo skaičiuoklės, pereinamuoju laikotarpiu jie skaičiuotų tiktai abiejų paskolų palūkanas, kurios tuomet negalėtų viršyti 40% mėn. pajamų? Jei taip, tai tuomet atrodo išties įdomus pasiūlymas.

    Iš kitos pusės, įsigaliojo investicinė sąskaita, tad gal net pigiau ir paprasčiau būtų „pasiskolinti” iš investicinės sąskaitos.

    1. As supratau, kad, deja, tiek 40% skaiciuojasi sudejus pilnai abi (nauja + sena) paskolas. Tiesiog jie per ta 1metu laikotarpi leidzia moketi tik palukanas.

  23. Žiūriu geras mixas požiūrių čia susirinkęs, tai pasidalinsiu ir savo situacija.
    Prieš beveik 4-erius metus pirkau pirmą NT senos statybos už €90k Vilniuje. Daug buvo kalbų, kam ta sena statyba ir pan., bet kai perki sau ir tai yra tavo biudžeto ribos, geresnio varianto nelabai mačiau, ir tikrai pasiteisino, nes vertė šiuo metu apie €120k, o pats būstas yra tikrai geroje lokacijoje.
    Ir ką aš šiemet padariau tai visų čia komentuojančių siaubui šiemet GRĄŽINAU visą likutį, kuris buvo apie €60k, mąstydamas apie tai, kad norėčiau upgrade.
    Upgrade tai būtų jau naujos statybos būstas už €200-230k, vėlgi galimos paskolos viršutiniuose rėžiuose, pradiniam įnašui po šiuometinio nusiskausminimo kaip ir reiktų pataupyti, bet parsidavus VWCE būtų galima prasisukti ir taip.
    Mano mintis tokia, kad grąžinus pirmąją paskolą antrąją turėtum vėl gauti pirmosios sąlygomis (15% pradinis). Negrąžinęs pirmos paskolos antrąją gautum tik su didesniu pradiniu įnašu, plius pirmąją paskolą vis tiek reikėtų apmažinti (bent tokie oficialūs reikalavimai), ir visumoje reikalingo cash suma lieka panaši.
    Tai ką su tuo pirmuoju būstu? O aš mąstau neparduoti. Mane labai vilioja mintis išnuomoti ir nuomos pinigais padengti daugiau nei pusę naujos paskolos įmokos. Be to, būsto vertė (€120k) sąlyginai nedidelė, galim paspekuliuoti šituo didesniu exposure į Baltijos NT rinką ir tikintis tolesnio vertės augimo. O parduoti galima visada, galima ir pasilikti labai tolimai ateičiai (puikiai tarnautų kaip pirmas būstas suaugusiam vaikui).
    Pažiūrėsim, kas gausis 😀

    1. 2016 sausį pirkom naują 3k. butą Vilniuje. 2023 metais buvome labai panašioje situacijoje ir ‘pasiupgreidinom’ į geresnį ir didesnį. Pinigų užteko, tai seno nepardavėm ir jau antri metai kaip nuomojam. Nuomą pagrinde pasirinkom su idėja kad greitai sueis 10m nuo pirkimo ir nebereikės mokėti pelno mokesčių pardavus (dabar kaina 2x nuo pirkimo mūsų, su 80k paskolos likučiu)
      Dabar liko tik metai iki tos ribos tai galvoju iškart ir pardavinėti kad nereiktų rūpintis nuoma ir papildoma rizika.

      Niuansas kad nuomos sutartis baigsis rugsėjį, o 10m sueina sausį, tai dar galvoju ar verta išnuomot dar pilniem metam ar turėt prastovų/ nuomot 6 mėn kad kuo greičiau parduot.

      Ar gerai čia mąstau? Po to visus pinigus kažkur padėt (vcwe ar etf) kol reikės namui ar dar vienam upgreidui

  24. šeimos pagausėjimo neplanuojama? kaip suprantu dabar esat dviese. nes pagausėjimas pirmiausia kerta per pajamas, o po to kerta ir per išlaidas. tą irgi sakyčiau reikia įsivertinti. iš kitos pusės, pagausėjus šeimai 2 kambariai bus tikrai per mažai.

  25. Spendimas geras. Gyvenimo kokybė labai svarbu, iš patirties sakau. Persikėlėm į 4 kambarių 90 kv. naujos statybos butą naujamiestyje su 2 prkingais ir sandėliuku. Požeminiame parkinge įsirengėme elektromobilių stotelę, atnaujinome automobilius (elektromobilis / įkraunams hibridas), visas patogu, ranka pasiekiama, statyba gera energetinė klasė A+. Sprendimu labai patenkinti.
    Turime ir nuomojamą butą, kuris yra žmonos paveldėtas, todėl iš sentimentų kol kas nepardavinėjam, nuomojam. Su nuoma taip yra, jeigu geri nuomininkai, ilgai gyvena, reikalavimų nekelia ir nesamonių nedaro, viskas gerai. Tačiau galimi ir kiti atvejai, kai nuomininkai yra vargas. Pakalbam, kad buto nuoma kaip pajamų šaltinis mums nėra patrauklus. Geriau būtų parduoti, pinigus kažkur investuoti, tačiau kol kas nedarom.
    Dėl geopolitinės situacijos taip pat sprendžiam, kad galėtumėm ir norėtumėm išsimokėti butą ir atsilaisvinti nuo įsipareigojimų, tačiau nežinom kas įvyks 5-10 metų laikotarpiu, todėl gal geriau tuos pinigus kažkur investuoti ir mokėti paskolą. Kas liečia buto pirkimą tokia logika manau netinka. Jei nori kokybiškai gyventi, perki ir gyveni.

    1. Panašioje situacijoje esame, ačiū už pasidalinimą. Geopolitinė irgi šiek tiek žaidžia man, neskatina grąžinti paskolos. Nes karo atveju pasidžiaugsi tais 200k ETF’uose, bet bepaskolinis butas Vilniaus centre nelabai ką pakeis. 🙂

      1. Kitas klausimas, kuris yra aktualus ir galbūt būtų reikalinga atskira tema :), kur laikyti pinigus, kad karo atveju būtų galima juos efektyviai panaudoti. Klausimas ar iš ETF’u pavyktu esant reikalui juo paimti ir panaudoti.

  26. As supratau, kad, deja, tiek 40% skaiciuojasi sudejus pilnai abi (nauja + sena) paskolas. Tiesiog jie per ta 1metu laikotarpi leidzia moketi tik palukanas.

  27. 2016 sausį pirkom naują 3k. butą Vilniuje. 2023 metais buvome labai panašioje situacijoje ir ‘pasiupgreidinom’ į geresnį ir didesnį. Pinigų užteko, tai seno nepardavėm ir jau antri metai kaip nuomojam. Nuomą pagrinde pasirinkom su idėja kad greitai sueis 10m nuo pirkimo ir nebereikės mokėti pelno mokesčių pardavus (dabar kaina 2x nuo pirkimo mūsų, su 80k paskolos likučiu)
    Dabar liko tik metai iki tos ribos tai galvoju iškart ir pardavinėti kad nereiktų rūpintis nuoma ir papildoma rizika.

    Niuansas kad nuomos sutartis baigsis rugsėjį, o 10m sueina sausį, tai dar galvoju ar verta išnuomot dar pilniem metam ar turėt prastovų/ nuomot 6 mėn kad kuo greičiau parduot.

    Ar gerai čia mąstau? Po to visus pinigus kažkur padėt (vcwe ar etf) kol reikės namui ar dar vienam upgreidui

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *